NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2006-10-12

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-10-12
Skrivet av: Rolf Öhlén skrivet 2006-10-11, 08:28
Hej Jojje.
En fin antavla måste jag säga. Om jag skulle fråga dig vilka korten föreställer, var du fått tag på dem, du kan svara på det och jag efter en kontroll mot tillgängliga källor kan konstatera både att korten och släktlinjerna stämmer är du seriös. Likaså om det vid en kontroll skulle visa sig att något skulle vara osäkert och du är beredd att lyssna på och notera invändningar mot det resultat du presenterar.  
 
 Däremot har jag svårt att betrakta någon som seriös som inte vet varifrån uppgifterna kommer, vilken trovärdighet den källan har och inte är beredd att ta till sig invändningar.  
 
 Ingen kan hindra dig att publicera ditt resultat, men då kan du inte heller hindra andra från att kritiskt granska resultatet. Hur bra eller dåligt underbyggt det än är, får vi då räkna med att andra har synpunkter på vårt arbete. Hur vi då tar till oss och bemöter de synpunkterna och dem som kommer med dem är en stor del som avgör hur seriösa vi är.  
 
 Uppstår det ett tvivelsmål, är det en födel att kunna åberopa en så säker källa som möjligt. Tyvärr är det så att det som är skrivet har större trovärdighet än det som är ett rykte, även om det som är nedpräntat är fel.