NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2006-05-24

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-05-24
Skrivet av: Jan-Christer Strahlert skrivet 2006-05-22, 16:13
Ted
Tack för din skrivning på första sidan. Tyvärr talar du inte om varför det inte gick att slippa trängselavgifter. Det talas om mässa och mässor brukar vara avgiftsbelagda, med vissa fribiljetter etc. Jag anser inte att forskardagarna är någon mässa! Det är stämma och samling för forskare, inte en plats för tingel-tangel och inträde typ Älvsjömässan. Inte ens ungdomen kommer undan. Det ger dåliga signaler när förbundet förespråkar fri forskning! Jag förmodar att du och styrelsen visste i god tid att det kunde bli släktforskardagar i Sth. Har ni tänkt på fonduppbyggnad sedan sist (Medborgarplatsen, när jag själv deltog aktivt på Novilla, Skansen). En fondering hade löst en del ekonomiska saker. Ett annat sätt kunde ju ha varit i och med att det är kulturvecka i Sth, sökt efter sponsorer inom näringslivet för ekonomiska bidrag. Sådant brukar vara vanligt, och där brukar det finnas pengar att söka. Sedan har vi alla dessa fonder, som ev kunde ha bidragit med fondpengar. Det hade nog funnits många som gärna hade velat haft sitt namn med som sponsor för en så kulturell sak i Stockholm denna vecka. Hade det sedan varit en mera central plats hade det säkert varit lättare att få spotanbesökare. Nu är jag mest rädd att endast de mest hängivna kommer som principmässigt tycker att Nacka ligger närgårds och att två selmor är nada att betala.
PS Varför finns det inte med ngn budgetplan för 2005 i Angeläget 02/06? Hade varit lättare att jämföra då? DS
Jan-Christer