NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2006-05-24

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-05-24
Skrivet av: Mats Ahlgren skrivet 2006-05-22, 13:21
Jojje
 
Utdrag ur en förbundsfunktionärs programförklaring: Jag vill också verka för att förbundet bibehåller det organisatoriska initiativet, och därmed undviker att luta sig tillbaka och låta släktforskarträdet växa åt vilket håll som helst.  Tycker du att det lyckats  när du ser vad som händer. Det är ju inte Stockholmarna som ställt till det enligt vad Lena säger, det är inte heller så att de ideellt arbetande Stockholmarna sagt nej till att arbeta, utan det verkar ligga ett problem på ett annat ställe.
 
Att skylla det som man anser som tokiga styrelsebeslut på de som bor på en ort är inte bara felaktigt, utan det känns som ett slag under bältet.  
 
Att sedan flytta förbundssätet någon annan stans, har du motionerat om det? Jag ser inget hinder, speciellt som det bara är på vissa måndagskvällar som det är möjligt för förvärvsarbetande med normal arbetstid att besöka stället. Jag ser fram mot tomma salar i ett förtvinande brukssamhälle, där det även finns gott om IT-kunniga som kan hålla ordning på bångstyriga skribenter. Varför är inte detta redan gjort?