NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2006-02-10

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-02-10
Skrivet av: Jojje Lintrup skrivet 2005-08-03, 23:35
Dessutom tycker jag att Yvonne skaffat sig en något missvisande e-postadress. Anbytare är vi allihop här i forat, när vi byter anor, medan Yvonne är anbytarvärd (ett ord som är tre bokstäver längre).
Tydlighet är alltid bättre än otydlighet, även om det ibland kan verka tråkigt.
 
Och för att lätta upp tråkigheten så kan jag bidra med en genealogisk rolig (?) historia:
 
Kungen var på statsbesök hos Drottning Elisabeth II av England och satt och fikade och småpratade... då han frågade drottningen om vad hon tyckte var ett framgångsrikt ledarskap i dagens samhälle. Varvid drottningen svarade att det var viktigt att samla många intelligenta personer omkring sig.
- Jaha, svarade kungen, så ers majestät har många intelligenta personer omkring sig då?
- Absolut, utan tvivel! Låt mig visa er detta med en gång, ers majestät, ett ögonblick bara så ska jag ringa.
Drottningen lyfter på luren och ringer premiärminister Tony Blair, och säger:
- Herr premiärminister, vill ni vara snäll att svara på följande fråga: Er mor har ett barn, och er far har ett barn, och barnet är varken er bror eller syster... Vem är barnet?
Tony Blair svarar omedelbart.
- Det borde ju vara jag, ers majestät!
- Utmärkt, herr premiärminister! Tack så mycket! Har ni förstått ers majestät?
- Javisst, ers majestät! Tusen tack, jag ska följa ert goda exempel!
Väl hemma i Drottningholm bestämmer sig kungen för att testa konceptet, och ringer upp statsminister Göran Persson.
- Hallå Persson, vill ni vara snäll att svara på följande fråga: Er mor har ett barn, och er far har ett barn, och barnet är varken er bror eller syster... Vem är barnet?
Persson blir alldeles tyst...  
- Hmmmm... Ers majestät... Jag får fundera lite och återkomma senare med ett mer djupgående svar...
När Persson lagt på luren, ringer han omedelbart upp Bosse Ringholm.
- Du Bosse, jag fick ett mysko samtal av kungen nyss, en slags kuggfråga. Han frågade: Er mor har ett barn, och er far har ett barn, och barnet är varken er bror eller syster... Vem är barnet? Vet du svaret?
- Mja... Fast det är säkert bäst att ringa Horace Engdahl på Svenska Academien. Han kan nog svara på frågan...
- OK, svarar Persson,
och ringer Horace E.
- Broder, jag behöver din hjälp! Kungen har ringt upp mig och ställt en kuggfråga. Så här lyder den: Er mor har ett barn, och er far har ett barn, och barnet är varken er bror eller syster... Vem är barnet? Vet du svaret?
- Jaha, den var lätt den! Det är ju jag, ju!
- Javisst, ja, så lätt det var! Tack snälla!
Glädjestrålande över att ha fått fram svaret ringer han upp kungen.
- Ers majestät, nu vet jag svaret på er fråga! Barnet är Horace Engdahl, Svenska Akademiens ständige sekreterare!!!
- Idiot!!! Svarar kungen upprört. Har ni inte fattat nånting!!!! Barnet är ju Tony Blair!!!