NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2004-11-07

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2004-11-07
Skrivet av: Rune Edström (Rune) skrivet 2004-11-07, 08:16
Hej
Har försökt hitta en lämplig lämplig rubrik att lägga inlägget under. Men det här verkar den enda som jag hittar.
 
Det har nu gått några veckor sen Kantstött stängdes. Och abstinensen har börjat avklinga.Var ju ingen ”riktigt” chat som jag förstått det ordet, utan kanske någon mer direktinsändare som inte gick genom en redaktör, som ändrade och raderade icke önskvärt. Oavsett vad den verkliga orsaken var till den åtgärden,  som gjorde att någon fick ”kalla fötter”, så tror jag att den badwill, förlusten var väsentligt högre än vinsten, som det skapade för höga vederbörande, kommer att ta tid att motverka. Den abrupta stängningen från en dag till nästa, utan ”åthutning” och några dagars förvarning, måste ju vara en panikåtgärd, så det måste ju vara nåt verkligt allvarligt.
 
 Visserligen finns det säkert dom som jublar, men dom är kanske inte så många som dom  som bedrövades, över det ”vattenhål” som försvann. Det kom ju ett första inlägg, alldeles i slutet, från dom som läst men inte medverkat Där även svenskar i förskingringen kom till tals, under mer lättsamma former. Och inte lika strikt vetenskapligt, djupt allvarligt och inrutat som Anbytarforum. Lite ”snapshot” från stora vida världen. Även om det var både kakor och middagssteken där, så måste det ju vara tillåtet att få sig ”en matbit”, mellan alla gamla data, som kommer fram för övrigt. Det fina var ju att man inte behövde vara uppkopplad med modemet som på en vanlig chat.
 
Men kanske inte 2004 års människors vardag ska vara med på en webb som inte börjar förrän 1933 när sekretessen börjar, och går bakåt. Även om  SSF  försöker få tag i lite närmare årtal, genom att ha CD 1970  och 1980.
 
Peter måste ju ha haft en ”svettig” tid sista månaden på AF före stängningen. Inte underligt att hans håg kanske gick i riktning mot att bli kvitt bedrövelsen. För att klara modereringen skulle det ju ha varit 3 skift, för sista inlägget en dag kom kl 03 och första dan efter kl 04 ibland, samma natt. Så han verkar ha fått det betydligt mer acceptabelt  numera. Vad han behövt var en funktion som gjort att han kunnat ”spärra” dom ”rättshaverister” (enl Teds förklaring),  från ytterligare inlägg, i det ämnet. Nu verkar han inte ha annat än stoppa dom helt. Tycker ju det är väl drastiskt, dom kunde få vara med om dom söker släkten och använder ”vanligt folkvett”, även fortsättningsvis. Är ganska säker på att hade den funktionen funnits hade det inte varit den turbulens som blev.
 
Nånstans  i ett inlägg sas det att om en försvann, så fanns tusende åter. Tillåt mej tvivla på sanningen i det  påståendet. Även om det verkar komma nya namn på AF, så är jag inte säker på  dom motsvarar dom som kanske överger det.
 
Med risk för att bli beskylld att tala i egen sak tycker jag att rubriken Kantstött var en bra rubrik, ju mer jag tänker på den, för att inte tala om logon. Det är ju inte bara porslinet som blir kantstött, utan man blir ju kantstött själv under livets vandring
 
Om styrelsen beslutar ompröva besutet, eller starta någon liknande ”chat”, tror jag att det kommer att ta sin rundliga tid innan det ens tillnärmesevis närmar sig Kantstötts populäritet, och konkurerar med övriga AF. Även om det flyttas till ny plats och öppnas, i befintligt skick.. Skulle det bli nytt namn tar det ändå längre tid.
 
För övrigt kan jag tala om att laxen och mandelpotatisen från fjället smakade superbt, vad det ordet betyder. Jag säger nog ”de va in i helsike gött”.
 
Mvh
rune