NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2004-11-07

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2004-11-07
Skrivet av: Anders Berg skrivet 2004-10-19, 19:03
Hej Inkan, jag var med flera gånger och uppskattade det mycket. Och läste en del i det tysta som var intressant. Det är inte det som är poängen. Jag är för en chatt!  Problemet är nog att jag är för rationell, och det här har blivit en fråga om känslor och att känna sig överkörd. Ingen av er svarar på mina frågor varför inte en likvärdig chatt med samma tillgänglighet för samma människor går lika bra som en chatt här på AnbF. Till och med med fördelar som att den administreras av aktiva och intresserade chattdeltagare.
 
Som gräsrot utan insyn ser jag bara att det tydligen fanns ett skäl och önskemål från Förbundet att inte hålla i KP. Jag har också gissat mig till ett par anledningar, som jag har viss förståelse för (se ovan). Sedan försöker jag hitta den rationella lösningen på situationen.  
 
Nej, som sagt så är det hanteringen framförallt som är klandervärd. Med reservation för att jag inte känner orsakerna till stängningen, så hade det bästa varit att ta kontakt med någon utomstående för att organisera en flyttning av KP, t ex till Verandan. Sedan skulle beskedet ha gjorts offentligt av den ansvarige för den nya chatten tillsammans med Rötters ansvarige. Därefter skulle under en tidsbestämd övergångstid KP varit öppen (minst en vecka) för att alla skulle hinna ställa in sig på flytten, och få hjälp med praktiska detaljer.
 
Oj, förlåt att jag är så rationell! Jag märker det själv.