NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2004-10-19

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2004-10-19
Skrivet av: Anders Berg skrivet 2004-10-19, 15:59
Stefan, det är verkligen inte missundsamhet. Jag chattar själv mycket om andra ämnen, som film, aktier och annat, men då gör jag det i forum som håller på med dessa ämnen. Du frågar efter anledningar (tror jag) till beslutet, men jag gav väl ett par i mitt inlägg kl. 12.56. Varför ska släktforskarförbundet administrera en chat om t ex recept? Jag ser väl på detta lite mer businessminded än andra och tycker att en organisation ska lägga sina resurser på sin främsta verksamhet. I synnerhet som det finns väldigt enkla sätt att ordna ett likvärdigt alternativ. I detta fall finns redan ett alternativ färdigt och i gång!  Så Stefan varför är det så viktigt att chatten ligger fysiskt under Anbytarforum i stället för att ha en länk här i vänsterramen till en fristående chat? Vad är skillnaden? Tillgängligheten är lika stor. Målgruppen blir släktforskare i bägge fallen. Är det inte bättre att chatten administreras av personer som har intresse och tid för det?
 
Jag tror att det mest är hanteringen av det här beslutet som upprör. Det kunde ha skötts smidigare, och med lite längre tid för oss att förbereda sig. Nu kom det väldigt plötsligt, och med en del lite olyckliga formuleringar. Sådant är viktigt. Anders Ryberg är inne på det ämnet i en annan diskussion. Ledande personer bör vårda sättet som beslut och åsikter förs fram.