NULL Skriv ut sidan - Rötter

Anbytarforum

Titel: Rötter
Skrivet av: Annki Roos skrivet 2006-02-11, 17:07
Hm, när man inte längre har rätt att vädra sin åsikt utan att bli censurerad, ja då känns det konstigt då vi (fortfarande) lever i ett land, där man har rätt att ha sin åsikt. Jag blir också skrämd när jag märker att så många tycker det är bra. Att de tycker det är helt ok att någon/några bestämmer vad som är rätt och fel i var och ens tankar och åsikter. Det känns kallt.
 
Den här trenden gäller inte bara AF utan lite här och var. På arbetsplatser t ex, där många inte längre vågar säga vad de egentligen tycker, med risk för represalier. Det är skrämmande.
 
Ute i världen, där Sverige inte längre ska våga säga vad vi tycker, för att vi är rädda att något ska hända här på hemmaplan. I stället blundar vi och låter saker ske. Vi här i Sverige, som för inte så länge sedan sa en hel del.  
 
T o m på detta lilla forum, för det är ju litet i det stora hela, ska man rutas in och absolut inte dryfta någonting som kanske eventuellt stör någon.  
 
Nu är det väl bäst att jag, för säkerhets skull tillägger, att jag naturligvis inte menar att man ska ta heder och ära av någon. Man bör heller inte slänga dynga på varandra och kalla varandra en massa smuts. Sånt borde var och en veta, det tillhör ju bara allmän hyfs och framför allt, respekt för andra individer här på jorden. Då menar jag respekt för allt levande,
inklusive djuren och naturen. Dessutom kanske det skulle vara på sin plats att ha lite överseende i fall någon skriver något knepigt i hastigheten. Vi är ju bara människor och alla kan vi göra fel.  
 
Synd Kaj.A att du också lämnar forumet. Du är inte den första och förmodligen inte den sista. Du har ju dryftat dina åsikter emellanåt har jag sett, vilket jag tycker är helt i sin ordning. Men det är kanske inte populärt bland en del. Det har jag själv fått känna av. Du får ha det så bra.
 
MVH
Annki