NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2003-11-20

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2003-11-20
Skrivet av: Håkan Skogsjö skrivet 2002-12-04, 17:20
Nejdå, det beror inte på någon lång och torr sommar att Nättidningen RÖTTER inte fått någon ny förstasidespuff på drygt en månad. I stället är det så att jag har haft väldigt mycket att göra med andra arbetsuppgifter. Inte minst har den nya databasen Porträttfynd tagit väldigt mycket tid i anspråk, eftersom den - glädjande nog - blivit mycket mer populär än vad jag någonsin kunde drömma om. Så redaktionen ligger inte på latsidan. Läsarsidorna kräver faktiskt mycket arbete, även om mycket ser ut att fungera automatiskt. Själv lägger jag ner mellan en och två timmar per dag bara på att sköta om Porträttfynd; kontrollera inlagda uppgifter (närmare hundra bilder per dag ska granskas), svara på e-post, fixa en del buggar i programvaran och fundera på den framtida utvecklingen. Peter Karlsson arbetar idogt och framgångsrikt med Anbytarforum och Carl-Johan Ivarsson lägger regelbundet in nya uppgifter i Litteratur-Sök, och så vidare. Det är med andra ord lite svårt att bedöma aktiviteten i Nättidningen RÖTTER enbart utifrån förstasidan. Det är så mycket annat som måste göras också. Men visst vore det roligare om tiden alltid också räckte till några nya förstasidespuffar i veckan.