NULL Skriv ut sidan - Ointresse

Anbytarforum

Titel: Ointresse
Skrivet av: Lena Walther skrivet 2003-02-04, 09:12
Jag är ny inom släktforskningen och hittade Anbytarforum för någon månad sedan. Jag har ställt några frågor och fått stor hjälp av en mycket generös person, Ann-Brith. Vi har fortsatt att talas vid via mailen.  
Jag förstår så väl att man kan känna sig utnyttjad när man bjudit så mycket på sig själv och sin kunskap som du beskriver Essan och hoppas verkligen att ingen ska uppfatta mig som en snyltare. Jag har ingen som helst avsikt att åka snålskjuts på någon annan utan söker öppningar för att kunna gå vidare. Som nybörjare räcker det inte att läsa om hur man ska gå tillväga, man behöver också konkreta råd i specifika frågor från mer erfarna forskare och det tycker jag att jag fått här och är mycket tacksam för det.  
Min förhoppning är att även jag ska kunna bidra med något litet korn då och då även som nybörjare men att vara det innebär ju i sig en begränsning. Jag läser dagligen alla frågor från mina landskap Värmland och Västergötland och hoppas att det ska finnas någon fråga där jag själv stött på svaret. Det har bara hänt en gång hittills, och då blev jag jätteglad.  
 
Hälsningar
Lena