NULL Skriv ut sidan - Grape, Johan Arendtsson, 1647-1715

Anbytarforum

Titel: Grape, Johan Arendtsson, 1647-1715
Skrivet av: Katrin Öhgren skrivet 2000-03-24, 14:58
Hej Inger!
 
Jag har all information som Sture Torikka har, dessuton så har jag lusläst Ernst Grapes bok Den gamla släkten Grape. Den sistnämnda boken har varit ytterligt informativ vad gäller övriga Grapar. Jag kunde knyta ihop en hel del lösa namn genom den.
Däremot när det gäller just Arendt Arendtsson Grape, f 1647, d 1715, var frågan om det fanns någon anteckning i hfl eller dödböckerna i Göteborg angående hans fysiska status. Eftersom den person som jag har kontakt med undrar över just detta, han tror att denne Arendt kan vara den person som hade något att göra med Katarina I innan hon blev bortrövad till Ryssland, eller att det skulle ha varit en son till Arendt. Jag har talat om för frågeställaren allt vad vi vet om honom men det är just det här med om han hade några fysiska defekter som än så länge är obesvarat, och innan jag har fått svar på det vill jag inte avfärda hans påståenden som helt befängda, även om jag ibland skulle vilja.
Har du möjlighet att ta kontakt med med mej per mail? Det gäller en annan fråga, om en arvstvist i Kardis som jag fått mig tillsänd?
Med vänlig hälsning
Katrin Öhgren