NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-10-22

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-10-22
Skrivet av: Ulf Sawert skrivet 2005-10-21, 13:46
Hej Ralf! Jag är heller ingen DNA-expert men jag har varit i kontakt med sådana. De har sagt mig att detta går att bevisa till 99%. Det spelar ingen roll om det har gått fem generationer eller detta med svärdssidan. Det gäller bara att få tag på Bernadotte-gener. Ett test kostar runt 20 000 kr. Jag tycker faktiskt att detta är en viktig sak för Sveriges historieskrivning. Karl XIV Johan är ju en sveriges mest kända personer utomlands (förmodligen mer känd där vid namnet Jean Baptiste Bernadotte). Han har varit med om att skriva Europas historia! alltså inte bara sveriges! Om han nu fick en son till så är det ingen småsak. Naturligtvis vill både jag och min släkt få detta bekräftat, det är väl bara naturligt! Skulle inte du vilja detta om du var i min situation? Det viktiga är ju bara att man är seriös i sin forskning och att man inte vill skada någon - vilket jag inte vill! Jag har verkligen försökt att föra ut denna sak så fint det bara går, men alla måste ju förstå att man kan bli besviken då man inte ens får en chans att visa upp sitt material!!! Ingen enda myndighet har hört av sig till mig!  
 
Vänligen: Ulf Sawert.