NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-10-22

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-10-22
Skrivet av: Ulf Sawert skrivet 2005-10-19, 15:28
Hej alla Bernadottevänner! Mitt namn är Ulf Sawert och jag kommer från Sundsvall. Jag är 43 år och ogift. Jag har släktforskat under två år och tror mig nu vara en ättling till Kung Karl XIV Johan i femte ledet!! Alltså... Operasångaren Rudolf Wallin, född 1820, min mormors morfar, tror jag kan ha varit en hemlig son till Karl XIV Johan. Jag har nu skrivit brev till både Kungen och Statsministern där jag vädjar om hjälp med att få till stånd ett DNA-test. Ingen hjälper mig! Rudolfs mor hette: Christina Bellander (Bure-ättling, dotter till Gustava Munktell) och var 27 år då hon födde Rudolf. Hennes bror: Olof Bellander var Kungens personlige präst! Han var även Guvernör för Greven Nils Brahe, då han studerade i Uppsala. Nils var halvbror till Magnus Brahe - Kungens närmaste man! Jag har nu tagit fram 33 A4 ark fulla med fotografier där jag jämför våra släktingar med Bernadottar, det finns slående likheter!! Gå in på min hemsida:  
länken borttagen, Yvonne Carlsson - anbytarvärd  
och se mitt ansikte där, jämför det sedan med prinsessan Madeleine eller Kronprins Frederik av Danmark, så får ni se om detta verkar vara seröst!!
 
Vänligen: Ulf Sawert.