NULL Skriv ut sidan - Grattis!

Anbytarforum

Titel: Grattis!
Skrivet av: Anders Pemer skrivet 2000-07-28, 23:59
Här har det raderats igen, men för oss som hann se det raderade är det denna gång otvetydigt fullt begripligt att så skedde. Göran Jonssons inlägg var bland det tölpaktigaste jag sett.
 
Jag hoppas ingen ska tro att det kom från någon NOGare. Jag kan tala för alla när jag understryker att ingen av oss skulle skriva något så lumpet.
 
Tvärtom vill jag passa på att demonstrera att även någon på min sida kan uppskatta det Håkan gör, som är bra.
 
Jag vill därför passa på att instämma i Elisabeths grattis!
 
Och vill i samma andetag klargöra att jag inte har något emot Håkan som person. Tvärtom, Håkan som person vet jag mycket litet om. Det jag har reagerat desto starkare på, och därvid flera gånger tagit kanske aningen hårdare ord i min mun än vad som hade varit nödvändigt, har varit vissa åtgärder Håkan vidtagit. Det är då åtgärderna som sådana jag reagerat på, och jag hoppas att jag hade reagerat precis likadant om de hade vidtagits av någon egen god vän.
 
Men sådant är så svårt att veta. Vi har väl alla en tendens att överse med våra vänners värsta grodor (och våra meningsmotståndares godare sidor!), och dessa rader ska ses som ett försök från min sida att visa att jag åtminstone kan försöka se också vad någon har gjort som är bra, även om jag tidigare har varit mäkta irriterad över sådant som i mitt tycke varit mindre bra.
 
Så, uppriktigt: Grattis, Håkan!
 
Och jag hoppas nu att detta kan tas för vad det är, och inte tolkas som något förtäckt hån. Jag menar detta.