NULL Skriv ut sidan - Genealogisk Ungdom på nytt?

Anbytarforum

Titel: Genealogisk Ungdom på nytt?
Skrivet av: Tobias Svedberg skrivet 2003-07-08, 22:35
Håkan!
 
Visst vore det intressant att försöka bygga upp en ungdomsplattform här på Rötter, inte minst för att plattformen då kommer ligga nära alla andra delar av förbundet. Kanske är jag aningen för gammal för att bestämma formerna för ett sådant forum (jag närmar mig ju trots allt med raska steg 30 och kan kanske inte längre klassas som ung forskare) men id?n är intressant. Inte minst för att de unga intresserade då får en bas för att träffa likasinnade.
 
Johan Sjöbergs inledande citat i denna diskussion släktforskare under 70 år är lika sällsynta som ekar i Norrbotten äger ju sin riktighet och tyvärr verkar det ju även vara så att ekarna (de unga forskarna) inte känner till varandras existens. Där kunde en plattform göra stor nytta.
 
Nu kan visserligen ingen garantera att en ungdomsplattform skulle göra succ? (eller ens lyckas) men jag anser ändå att det vore värt ett försök.
 
Ni andra, vad säger ni? Finns det ett intresse stort nog att sätta i gång ett projekt av denna typ?
 
... Och till slut. Om nu ett intresse finns: Hur ska samlingsplatsen utformas? Vad ska den innehålla? Vem administrerar?
 
Id?er och förslag behövs.
 
Vänliga hälsningar:
 
// Tobbe!