NULL Skriv ut sidan - Dato-orden i.st.f. bogstavorden ??

Anbytarforum

Titel: Dato-orden i.st.f. bogstavorden ??
Skrivet av: Anders Ryberg skrivet 2005-08-12, 10:06
Eftersom jag nu råkar ha halva Rötterrådet på tråden kan jag inte avhålla mig från att fråga hur förslaget om att dela upp i tidsepoker ser ut rent konkret?
 
Jag är personligen i nuläget inte övertygad om fördelarna med detta, gentemot nackdelen att det blir fler underdiskussioner att hålla reda på. Jag är själv flitig postare under Stenkyrka i Bohuslän som i nuläget har 930 poster, och att döma av mina erfarenheter så innehåller en del frågor bitar som rör flera tidsepoker, och det finns snarare en tendens att hela Tjörn diskuteras under denna rubrik eftersom folk inte hade förstånd att gifta sig inom församlingen utan hittade partners över hela ön...
 
Frågan är också om de äldre inläggen i så fall skulle tidssorteras och vem som skulle göra det?
 
Å andra sidan, jag skulle nog klara mig utan problem även om socknarna var tidsindelade.
 
PS
Stefan: Du har glömt att ange mailadress i ditt inlägg, det är lite svårt att maila synpunkter till dig då. Kanske en användarprofil med både privat mail och Rötterrådsmail vore bra? (Eva ser ut att vara utomlands och snarast ha glömt lösenordet till sin profil, hon brukar ha mail.)