NULL Skriv ut sidan - Dato-orden i.st.f. bogstavorden ??

Anbytarforum

Titel: Dato-orden i.st.f. bogstavorden ??
Skrivet av: Anders Ryberg skrivet 2004-04-02, 18:12
Om jag kan svara på ett 3 år gammalt inlägg gör jag det. Jag har själv fått svar på mycket gamla frågor, och har varit mycket tacksam för detta. Så länge ett svar är intelligent så tror jag att den som skriver det är det...
 
För att vara ärlig så tycker jag att DIS Danmark har ett mycket dåligt organiserat forum, absolut inget att ta efter... Geografisk uppdelning är en stor fördel, då de flesta släktforskare kan vissa områden bättre än andra, och att det är lättare att hitta intressanta inlägg på detta sätt.
 
Naturligtvis är det en mycket stor fördel att ha alla inlägg om en socken på samma ställe. Själv läser jag till exempel alla inlägg om de olika socknarna på Tjörn, och försöker att svara. Däremot så händer det ofta att jag miss?r diverse efterlysningar som inte ställs under sockenrubrikerna. Jag tycker snarare att instruktionen under Efterlysningar skall kompletteras med en uppmaninng att bara skriva där om man inte vet någon socken personen har funnits i. Efterlysningar med rubriken Anders Anderssson, f. Odenskyrka s:n 1777 är i mitt tycke felplacerade, frågan borde omdirigeras till Odenskyrkadiskussionen.