NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-11-03

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-11-03
Skrivet av: Rune Edström (Rune) skrivet 2005-11-03, 07:36
Hej
Måste börja med att erkänna att mitt inhämtande av informationen om det här, inskränker sig till inläggen som finns här ovan.  
Har inte läst varken dom stora drakarna eller sett i TV. Så jag kanske inte ska yttra mej då jag inte har originalkällor att hänvisa till, något som en del på forat har som enda rättesnöre.
 
Min tro att Jörgens tolkning var rätt har fått sig en allvarlig knäck. Men ännu inte försvunnit helt och hållet. Fick i går en uppgift att beslutet inte skulle gå öveklaga, men ett protokollsutdrag av mötet som föregick det skickade beslutet undertecknat av Britt-Marie Wester vore kanske en sak att DI får skicka. Dom har väl inte som SSF, så det är hemligt vad som sker där och vilka som deltagit i beslutet.
Vem vet, denna Britt-Marie Wester kanske är experten på såna här frågor inom DI.
 
Tycker mej känna igen att ta till mycket i överkant för att efter en strid komma till mer än vad som var tänkt från början. Så då känner sig även den förfördelade som han vunnit. Jamen det blev inte så hemskt som det lät från början, dom fick inte genom det eller det.
 
Dom stängda diskussionerna öppnas och förtydlingande av och preciseringar och exemplifieringar av vilka utlagda uppgifter som DI finner strida mot avsett lagrum begärs av DI.  
Så tycker vi tar fajten. Tror ju inte det går så dåligt som för Kommunalarna ifjol. I varje fall kan det inte gå sämre.
Provar det i första hand, sen kan vi undersöka det med utgivningsbevis, eller bli emigrerare till Amerikat.
 
Det hänvisas till Grundlagen. EU rätt tar ju över svensk lag, så den är nog ingen tröst. Den har nog mer blivit ett skådebröd att tala fint om vid middagsbordet.
EU rätten som nog mer utgår från södra Europa där politikerna och beslutsfattarna, mer eller mindre, sett till sitt eget intresse, som grundlag och rättesnöre, i det feodala samhället.
Något som även svenska nomenklaturan försöker efterapa, med växlande framgång.  
 
Och inte att förglömma svenska politiker får ju frottera sig med dom stora gossarna på kontinenten. Göran Persson med sin rondör håller ju på ta lika stor plats som Chirac och Schröder
på gruppfotot.
 
Icke förty, tycker jag EU gör det bra om den med sin domstol är så radera från verkligheten olika svenska monopol och egensnickrade bestämmelser. Även om dom svenske har mycket gläfsande och veklagan om den saken, å har SYNNERLIGEN svårt att ändra på saken
mvh
rune