NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-11-03

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-11-03
Skrivet av: Carl-Fredrik Hanzon skrivet 2005-11-02, 21:06
Nå, vad säger du nu, Jörgen? Det var ju precis så illa som jag uppfattade det hela från början. Ja, t.o.m. faktiskt värre än min bedömning av det hela i det första mycket pessimistiska versionen, innan jag mildrade det hela något, och antydde att jag kanske ändå var lite väl pessimistisk, och kom med en liten förhoppning om att jag kanske hade fel. Det hade jag ju inte...  
 
Det är från och med nu slut med all svensk släktforskning, och all historisk forskning överhuvudtaget (och då menar jag oberoende och fri forskning, inte den politisk korrekta (hemska begrepp och ännu hemskare företeelse) forskningen (OBS citationstecknen!) som agerar efter maktens pekpinnar och goda minne. Och inte bara det... Det svenska fria, öppna och demokratiska samhället är ett minne blott. Mörkmännen och politrukerna av öststatsmodell har tagit över. Det fria ordet, den fria opinionsbildningen och den fria forskningen exiserar inte längre, det är bara att konstatera. Tankens fria och oberoende Sverige är att betrakta som satt under ockupation av en dumhetens och inskränkthetens maffia, som går vild bärsärkagång inom områden de inte begriper det minsta av, och som likt Don Quijote angriper inbillade fiender som inte finns. Någonstans tycker jag mig nästan höra ekon av stöveltramp. Hitlers och Stalins anda finns uppenbarligen kvar, här, mitt ibland oss - eller kanske snarare där uppe. Det är ju dessa maktens hantlangare, inte de som forskar om etniska minoriter (definitivt inte dessa!) som förvaltar detta dystra arv.  
 
Jörgen, anser du fortfarande att DI:s ingripande var i stort sett riktig och/eller åtminstone obetydlig? Anser du fortfarande att verksamheten inom Anbytarforum och svensk släktforskning kommer att kunna fortgå som tidigare utan några nämnvärda förändringar? Och att ev. smärre förändringar inte medför så särskilt negativt? Och anser du fortfarande att vi som befarande att det var så illa som det uppenbarligen är, har hjärnspöken, och har framfört konspirationsteorier och skräckvisioner? Skärpning avslutade du inlägget /tisdag den 01 nov kl. 13.17/ med. Jag låter denna uppmaning gå tillbaka till utdelaren.
 
Är verkligen hela Sverige lamslaget och i händerna på denna idiotins och dumdryghetens maffia? Finns det ingen förnuftig person (som samtidigt har makt och pondus) i hela detta land, som har kurage att rakryggat ställa sig upp och protestera mot denna inskränkthetens terror? Ingen??  I så fall är det slut med Sverige som kulturnation, och mer eller mindre slut med Sverige överhuvudtaget.  
 
Men finns det ändå någon gnista kvar någonstans; kämpa! In i det sista, kämpa!