NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-11-03

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-11-03
Skrivet av: Peter Karlsson (Peterk) skrivet 2005-11-03, 14:05
Apropå att det nu tillkommit röda instruktioner:
 
Får man omtala sig själv ens tro.. Tänk er scenariot att en ny besökare (med ett ovanligt efternamn) skriver:
 
Hej! Jag heter Tryggve Tracteurell och har hört att vi lär ha resandeförfäder längre bak; vet någon hur jag bäst kommer igång med min forskning..?
 
-Även om detta nu bara är en metodikfråga så 'avslöjas' här att hela fina släkten Tracteurell kanske har en helt annan bakgrund..! Hur skall det behandlas - har man ett mindre vanligt namn bör man kanske hålla sig undan helt från nätet för säkerhets skull.. Åtminstone om har det minsta lilla lik i garderoben (Detta är nog delvis påtalat av andra tidigare här.)
 
Ens ursprung kan förstås också bytas ut mot att vi lär ha haft en yxmördare i släkten på 1800-talets början - osv..
 
------------------------------
 
Något annat:
 
I en reklam igår (för sådant som sänker kolestorolet) noterade jag en man med ett ovanligt namn (skriver ej ut det här o hemska tanke) som sa:
I vår släkt har vi högt kolestorolvärde.. - detta måste ju vara alldeles uppåt väggarna då uppgifter om (o)hälsa ju lär vara känsliga.. Medlemmar i den släkten kanske efter detta får svårare att teckna livförsäkringar..!
-Men i tv går väl allt bra kanske  
(Nu kan ju namnen vara fingerade, även om det skall verka autentiskt - men alldeles oavsett sanningshalten så lider väl de med det namnet skada.)
 
Vart är vi på väg tro.. Jag avundas inte mina efterträdare - men jag vill passa på att utdela ett stort lycka till så gott det går åt de som får ta hand om detta. Viktigt är det, så det blir spännande att följa utvecklingen minst sagt..