NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-11-01

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-11-01
Skrivet av: Marita Ekberg skrivet 2005-11-01, 00:39
Det med Samer tog jag bara upp som ett exempel visst finns det andra namn på grupper som också väckt anstöt.
Men det är ju så. Alla kan aldrig vara helt nöjda. Hur man än vänder sig så har man alltid byxbaken när bak. :-)  
Alltid finns det ju något som väcker upprörda känslor för någon och det kan räcka att en person reagerar för att det skall bli en stor sak av det hela.  
Att det finns en sekretess lag får man ju bara acceptera men att förfäder som kanske dog i början på 1900-talet t.ex. också kan härleda till nu levande personer går ju inte att undvika. en förfader som dog 1920 kan ju ha hundra ättlingar idag. Alltid är det någon utav dessa som tar anstöt att t.ex. dess farmor nämns i ett detta forum.  
Det finns många i min tid som släktforskare som jag stött på som har en snedvriden bild av släktforskning och tycker att man inte bör släktforska i vissa släkter. Det är egentligen helt sjukt med sant. Det är nog rätt lätt för en sådan person att hitta alla möjliga fel stora som små i Anbytarforum bara för att vara (förlåt utrycket) Jävlig.
 
Marita