NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-11-01

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-11-01
Skrivet av: Lars Kleberman skrivet 2005-10-31, 17:34
Vad som är aktuellt är det som anges i 13?. Med lite finess kan man säkert undkomma datainsp.I stället för att skriva resande eller zigenare (Vad nu detta är för nedsättande. Om jag inte missminner mig sa Taikon att hon var stolt över att vara zigenare) kan man kanske skriva folk som talar det romiska språket.
Och skriv för Guds skull inte att Göran Persson är socialdemokrat men tänker mest som en moderat -då kan Ni hamna i DI:s klor.
Jag har själv varit i kontakt med DI för att få lite klarhet i vad som gällde men svaret var ungefär Godag yxskaft. De hade svårt för att ange vad som var lagligt eller inte.
Men tänk nu på detta. Protestera lite mera när det kommer nya dumma förslag från regeringen och vänta inte tills det dumma förslaget träffar Dig, då är det som regel försent.
När det gäller 9? är det kanske lite oklart hur man skall tolka den. Bryter man någon lag?
I Brottsbalkens 1 kap 1? anges att brott är en gärning som är belagd med straff. Vad jag kan se är inte 9? straffbelagd i PUL och därmed begår man ej heller något brott när man bryter mot denna. Däremot kan ju skadestånd komma i fråga.
Lars Kleberman