NULL Skriv ut sidan - Avslut i Rötter?

Anbytarforum

Titel: Avslut i Rötter?
Skrivet av: Jan-Christer Strahlert skrivet 2004-05-13, 15:06
Lite funderingar som inte ännu har fått ngt svar.
Anbytarvärden får gärna svara, jag har inte alla trådar klara?
C_G Magnusson skriver:
Vilka naturliga skäl är det? Har det något med Skogsjös plötsliga(!?) avhopp att göra? Skriver plötsliga eftersom det inte nämnts nån efterträdare och en sådan borde väl utsetts i förväg!? Kanske har detta tagits upp på annan plats. Tar gärna en länk isf.
Peter Karlsson skriver:
Forumet (dvs Anbytarforum) har det nog ungefär som vanligt; det har ju varit i princip mitt bord i åratal känns det som..  
Annars är väl jag i princip TF Rötterredaktör för stunden, och det mesta kommer nog att tuffa på som vanligt ett tag hoppas jag; vad som händer på lite sikt får vi se..  
Ett tag blir det förstås mycket omställningar (och en del mindre akuta frågor får vänta) - men helt 'frisläppt' är det alltså inte.  
-Fast detta skall inte bli någon debatt tycker jag; varken här eller under annan rubrik - det verkar finnas alldeles för mycket annat aktuellt att diskutera.  
J_C Strahlert skriver:
Som jag ser det i dag så har jag inte ngt svar varför Håkan Skogsjö slutat som redaktör eller hur Rötter skall kunna fortsätta som en fortsättning som Peter ser det, ett livsverk är ett livsverk av Håkan , Håkan har gjort det levande genom sin medverkan och sitt stora arbete, TACK HÅKAN!.
Peter talar om att han hållit i mkt under Rötter under många år (och det är mkt positivt) men hur blir det i framtiden?
Varför ingen debatt?
Finns en viss del av Rötter på Åland och är Håkan ansvarig för den delen? Kommer viss del att fortsättningsvis komma  finnas där? Hur blir det i framtiden? Kommer vi att surfa på Sverige-rötter till en viss del och Ålandsrötter till den andra delen? Hur blir det?
Varför skall vi inte ha ngn debatt på Forumet (enligt Peter)? När ngn hoppar av som redaktör finner jag att det bör ges en helt klar förklaring till detta!? Att redaktören hoppar av från det som jag uppfattar som hans mer eller mindre livsverk finner jag också vara en anledning till förklaring till ?. Det skulle vara ungefär som om jag skulle hoppa av i mitten av mina häften (vilket jag inte gjort!)
Jan-Christer