NULL Skriv ut sidan - Angeläget 2/05

Anbytarforum

Titel: Angeläget 2/05
Skrivet av: Ingegerd Johansson skrivet 2005-06-10, 22:41
Hej Gustaf!
 
Jag vill heller inte att några oförskämdheter eller någon pajkastning ska förekomma, utan att man ska kunna föra seriösa samtal. Vidare har jag utgått från (men inte skrivit) att det är föreningen G-gruppens motion, dvs att det är beslutat av ert årsmöte att den ska skickas till riksstämman. Alltså inte ett självsvåldigt verk av två styrelseledamöter!!
 
Att jag finner tonen i själva brödtexten ganska obehaglig sticker jag dock inte under stol med. Det är bl. a. beteckningarna x-forskare och y-forskare som jag uppfattar som nedsättande omdömen om de forskare som enligt er motionärer inte håller måttet.  
 
Att du inte är upphovsman till ordet släktsamlare är jag helt klar över. Det har använts i andra diskussioner tidigare på det här forumet, och jag trodde att ni hade plockat ordet därifrån och använde det om dem som inte är så professionella, att de får kalla sig släktforskare. Men jag kanske har missförstått er i det avseendet?
 
Attityden i er motion skrämmer nybörjare. Tyvärr, jag kan inte komma till någon annan slutsats.