NULL Skriv ut sidan - Angeläget 2/05

Anbytarforum

Titel: Angeläget 2/05
Skrivet av: Mats Ahlgren skrivet 2005-06-10, 20:24
Gustaf
 
Intressant åsikt du har om detta forum (gått i taket oavsett vad som skrivits). Med en sådan åsikt så är det ju ingen ide att skriva något, för vad som än sägs så inte är det något i motionen som inte är bra, det är fel på forumdeltagarna.
 
Om jag kommenterar motionen så kallar du det pajkastning, men du berättar inte vad som missförståtts av mig. Och jag måste be om din hjälp att peka på de pajer jag kastat, för det har inte varit min avsikt och trots genomläsning så hittar jag dem inte.
 
Dessvärre så tolkar jag ditt uttalande om att jag inte förstår hur en folkrörelse ska byggas mycket negativt, för mina erfarenheter vet du inget om. Helt klart anser jag det vara att du inte förespråkar nerifrån och upp,även om du skriver det, utan det som står i motionen är att förbundsstyrelsen ska uppmana deltagare att bli medlemmar, det är alltså inte föreningarna som ska attrahera nya medlemmar utan överhögheten som ska tvinga. Motionen säger också att styrelsen ska se till att rätt handlingar utförs/fel handlingar bestraffas. Det kallar jag knappast nerifrån och upp.
 
Av Ted fick jag veta att förbundsstyrelsen läst in att ni avsåg samliga medlemsföreningar, men ditt svar indikerar att Rikstäckande föreningar inte räknas. De har alltså inte samma demokratiska värde som en lokalförening.
 
Som avslutning vill jag säga att ett bra samtal utan oförskämdheter är vad också jag hade hoppats på  men svaret blev mer av attack och insinuationer än konstruktivt
 
Mvh
Mats