NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2006-12-17

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-12-17
Skrivet av: Gunilla Johansson skrivet 2006-12-17, 19:00
Kritik kan vara berättigad, när det gäller en organisation och dess styrelse. Får inte den kritiken framföras så är det för min del lika med censur och nästa årsavgift kommer inte att erläggas.
 
Jag anser att om jag betalar medlemsavgift borde jag kunna göra min röst hörd. Däremot så håller jag med om att rena personangrepp inte är o.k.
 
En organisation borde tillfråga sina medlemmar om och inför större beslut. Den enighet som råder här är emot att förbundet avgiftsbelägger forumet, så som det ser ut idag.
 
Detta är absolut inte rätt väg att gå om man vill behålla sina medlemmar. Förbundet har fått många bra förslag som tyvärr viftats undan, gällande (vad jag förstår) den urusla ekonomin.
 
Sänkta kostnader för CD-skivor, gör att flera säljs och inte läggs ut på nätet, kopieras osv.  
Produktionskostnaden borde vara den samma, däremot så ökar intäkterna om man inte nöjer sig med att sälja 5000 CD-skivor för tex 600 kr/st, man säljer betydligt fler om man sänker priset.
 
Om man bara ser till förra dödboken, så såldes en ej uppdaterad skiva för fullpris. Varför inte göra som min förening gjorde, de kommer att ge rabatt till de medlemmar som köper nästa skiva och redan har införskaffat föreningens första skiva (De är märkta). Fortfarande tror jag på att uppdatera skivan åt andra hållet, dvs 1940-talet, istället för framåt. Nya uppgifter är reativt enkla att få tag i, medan de äldre uppgifterna är besvärligare. De är oftast arkiverade.
 
I en organisation bör en styrelse kunna ta emot befogad kritik och det i egenskap av styrelsemedlemmar.
 
Stänga en diskussion endast på dessa grunder, anser jag inte är befogat.
 
Sedan anser jag inte att alla kan ha samma åsikter, meningsskiljaktigheter kan förekomma.
 
Men det finns värre diskussioner än denna, som har pågått och får fortsätta att pågå, utan stängning av ansvariga.