NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2006-12-17

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-12-17
Skrivet av: Per Thorsell skrivet 2006-12-16, 21:51
När året nu närmar sig sitt slut är det dags att förnya det frivilliga bidrager till Rötter och Anbytarforum genom att betala avgiften till Rötters Vänner. Det kommer jag inte att göra detta år. Jag anser att kvaliteten på Anbytarforum och läsvärdet i Rötter har försämrats drastiskt de senaste åren. Utarmningen av Anbytarforum och Aftonbladiseringen av den redaktionella delen av Rötter är en utveckling, rakt motsatt den fortlöpande strävan till kvalitetshöjning jag skulle vilja se.
 
Beklagligt många av de mest kunniga skribenterna på Anbytarforum har lämnat forumet aller drastiskt minskat sitt deltagande. Detta tycks ofta ha haft sin grund i kontroverser som borde ha kunnat undvikas om disciplinen och efterlevnaden av ordningsreglernas hade varit bättre. Av både åtgärder och uttalanden från Förbunds- och Redaktionsledning framgår, att denna utveckling är just vad man från det hållet eftersträvar. Min uteblivna betalning bör alltså uppfattas som en yttring av missnöje med den förda politiken.
 
Till för några månader sedan var jag en ganska flitig besvarare av frågor inom de områden jag mest sysslar med, men jag har tröttnat på det själlösa slå-uppandet som i ökande utsträckning verkar hamna hos personer, som inte själva bedriver annan forskning än kedjefrågande på Anbytarforum. Om det i framtiden införs avgiftsbelagda konton för förmånen att göra inlägg i Anbytarforum kommer jag i förekommande fall, att besvara frågor direkt via e-post till frågaren, med en uppmaning att ej publicera mitt svar.  
 
Per Thorsell.