NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2006-12-17

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-12-17
Skrivet av: Jan-Christer Strahlert skrivet 2006-12-14, 14:59
Det kostar att ligga på TOPP!
Även jag tar betalt, men för faktum.  
En fullmatad CD kan kosta 80+porto. Med seriös forskning och låg grundkostnad behöver den inte kosta mer.
Hur har ekonomin hos GF och förbundet rasat som den har gjort? Nu reas det för fullt och förlusten hos Förbundet under två år talar sitt helt tydliga språk. Med drygt tre mille back i baksitsen, är det svårt att se hur ekonomin i framtiden ska bli positiv samt att ekonomin skall kunna vändas uppåt. Vill förbundet skrämma bort forskarna?
Först började man med två selmor på Nacka strand och kallade det för forskarmässa! Visst betalade jag detta första påhitt för att få mingla med mina forskarvänner. Sedan kom reor hit och dit, med mkt nedsatta priser. Jag som redan köpt de saker som var intressanta, fann inget nytt. Kommer det ut nya saker? Själv kommer jag, precis som många andra ut med nytt hela tiden. Inom forskningen måste vi förnya oss, för att inte försvinna!
En avgift till Rötters vänner/användarkonto, kan tyckas vara en småsumma. På toppen av forskaravgifter kan det vara droppen som gör att forskaren säger stopp. Personer i utlandet får betala mer i avgift än vad kostnaden är. När jag skickar alster utaför Sverige, ber jag mottagaren betala i dollar eller euro, i brev. Kanske ngt för Förbundet att tänka på. Med avgift på Anbytarforum skrämms förstagångsforskaren bort. Jag behåller mitt konto och profil, men den som inte kommer att ha sådan i framtiden, kan tillskriva mig direkt för frågor och svar i Södra Möre, Kalmar län.
Tack Jan Jutefors, Jojje Lintrup samt Rune Edström för era inlägg i denna tråd. Ni klargjorde mkt samt får mer än veckans ros
Jan-Christer