NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2006-12-14

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-12-14
Skrivet av: Rune Edström skrivet 2006-12-13, 06:25
Christer
Jaha du börjar gårdagen med att påstå att Ulf startar diskussionen i förtid. Du vill göra som det varit vanligt att göra hittills, användarna ställs inför fullbordat faktum. DÅ kan dom få ha synpunkter, men inte förr.
Som den handgångne man till Ted som du är, är det ju inte att förvånas över det. Det har ju inte funnits minsta tillstymmelse till vilja att informera om något i förväg. Har det bilvit ett herrans liv så man nästan trott att ett tredje världskrig utbrutit, har beslutet ändrats.
 
Du projektanställdes för att programmera om Rötters layout till modernare snitt, men fick senare titeln redaktör. Du hade ju kunskap om både IT och tidningar. Ditt kunnande om programmerande visades väl bäst när du exprimenterade med ett Anbytarforum i full drift ute på nätet.
 
Du tycker jag har konspirationsteorier. Tror nog jag har mer sanning än du.
Vi ställer frågan till dom som kämpade på barrikaderna för att få byta ut dom försoffade stofilerna i den dåvarande styrelsen mot Ted Rosvall som ny ordförande. När dom inte tyckte sig få skriva vad dom ville göra i dåvarande Rötter och AF, med Håkan Skogsjö som redaktör, startade dom en konkurerande släktforskarsait NOG.NU. Det skulle bli så mycket bättre med nytt folk. Folk i tiden och inga reliker från gången tid.
 
När Ted blev ordförande ansåg han att han skulle avgöra inte bara inriktningen utan även VAD och HUR det skulle skrivas i Rötters nättidning. Något som den dåvarande redaktörn HS inte tyckte.
Så resultatet blev att HS slutade. Som i andra offentliga sammanhang på egen begäran som det brukar heta.
 
Eller vi frågar dom som skrek högt att det skulle BARA vara om släktforskning på AF. Dom måste ju vara närmast euforiskt glada, över det lyckade resultatet som blivit här.
Jag tycker det blivit mindre inlägg över tid, något du bestrider. Men Jojje har ju inte blivit rättad, som tycks se samma sak.
 
Men verkar anmärkningsvärt sällan man ser deras namn här numer. Verkar mer som dom aldrig skriver inlägg här numer, utan har lämnat forumet.
 
Michael
Får jag överlämna en blomma till dej.  
 
Som ger information, som vi hittils förvägrats. Dessutom på AF och inte på någon plats i skymundan på Rötter.
Noterar att du verkar ha mina tankar om att lägga ut styrelseprotokoll. Men om du ser på styrelsens yttrande om avslag, så omfattade det 2-3 gånger längre spalt, med alla besvärligheter som var förknippat med det.
Men vart du hittat den demokratiska organisationen inom SSF ställer jag mej mycket frågande till.
 
Så jag hoppas du är så fortsätta fast det finns en liten tanke om att du kanske motarbetas av en del. För information har ju verkat obehövlig, som det varit. Och diskussion före beslut har ju inte gått göra, då informationen från det hållet bara skett genom Ted. För det mesta genom fullbordat faktum, när vi kommit i kontakt med resultatet. Dessutom försökt försvåra genom att det skulle göras pr mail, så ingen annan läste vad som framkom.
 
Så återstår frågan: Med 3,5 miljoner i underskott på 2 år går det ta framtida inkomster i anspråk i så stor utsträckning att Ted Rosvall hinner sätta sin prägel och ändra olika saker till sina visioner, för att förbundet ska överleva??
rune