NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2006-12-14

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-12-14
Skrivet av: Leif Gson Nygård skrivet 2006-12-11, 23:48
Just det, Ann-Mari!
 
Om man som nybörjare måste betala 100 kr för första frågan, och på köpet bli RÖTTER-vän, ser man nog till att formulera en fråga som ger en så mycket som möjligt i utbyte. I alla fall skulle jag göra det, om jag började forska nu. Av ev. svar på min fråga, och insikten om vad vänskapet kan ge, skulle bara sporra mig ytterligare i deltagandet på forumet. Vänskapet skulle då inte ses som en börda utan snarare en möjlighet.
 
Jag delar ditt motiv för att deltaga på forumet, Chris! Jag tycker också det är rolig avkoppling att dyka in lite överallt här och ibland hjälpa till, om jag kan. Jag lär mig hela tiden av detta.
 
Däremot har vi delade meningar om folkrörelsedriven verksamhet. Du är inte aktiv och har aldrig besökt ett föreningsmöte. Jag märker det! Det är klart att du då ser Anbytarforum som den största och mest utbredda föreningsverksamheten. AF är ingen förening, blott ett forum. Förvisso förträffligt inslag i förbundets verksamhet, och ett viktigt komplement, men basen är ändå föreningsverksamheten; folkrörelsen.  
 
Hur den rörelsen utvecklas har, enligt min uppfattning, definitivt större betydelse för släktforskningens utveckling i Sverige än huruvida deltagande på AF ska avgiftsbeläggas.