NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2006-12-11

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-12-11
Skrivet av: Chris Bingefors skrivet 2006-12-11, 12:12
Jag håller med Björn Engström, vi som svarar på frågor kommer inte att vilja betala för det. Jag betalar gärna och frivilligt till Rötters Vänner, men en obligatorisk avgift för AF skulle skrämma bort också nybörjare och personer från andra länder, som idag ofta har intressanta frågor. Det är dessutom roligt att hjälpa nybörjare komma in i släktforskningen. En obligatorisk avgift skulle innebära en stor risk att det bara blir ett innegäng som debatterar på AF, mer Bure, Heliga Birgitta mm och mindre riktiga frågor och problemlösning på olika nivåer.  
Om medlemsavgiften till förbundet bara är 9 kr/år, kan man inte höja den?  Finns det andra alternativ för att förbättra ekonomin? Hur mycket kostar huset i Sundbyberg? Lokalkontoret i Göteborg? De är säkert fina och bra, men de flesta av oss ute i landet har aldrig möjlighet att utnyttja dessa verksamheter. AF (och Rötter) däremot gynnar alla medlemmar i Sverige och utomlands. Det är också helt OK att ta betalt för deltagande i släktforskardagarna, man får betala inträde för alla andra aktiviteter i samhället. Jag betalar gärna mer i medlemsavgift för att se Rötter och AF fortsätta som en av förbundets viktigaste och mest unika aktiviteter, men inte en ren användaravgift för att få göra inlägg på AF.