NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2006-12-11

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-12-11
Skrivet av: Anders Berg skrivet 2006-12-10, 22:44
Måste skriva några rader till... Ju mer jag tänker på det här, desto oroligare blir jag över att svaren kommer att bli lidande av att avgiftsbelägga Anbytarforum. Många bra svar kommer från personer som har rätt begränsade forskningsområden, oftast geografiskt. De kan också vara i princip färdiga med sin forskning, är inte så aktiva längre men besitter stort kunnande inom olika områden. När dessa tittar förbi Anbytarforum kommer de ofta med utmärkta svar. Jag är rädd att den kategorin användare inte kommer att bli betalande i så stor utsträckning. De är inte så intresserade av nya tjänster, men  vill ibland kunna lämna ett svar på en fråga. Det är nog inte priset som avskräcker, utan krånglet med att göra en betalning.
 
Speciellt tror jag det drabbar våra utländska användare, från Norge, Danmark, Finland, USA och andra länder. Det kommer upplevas som allt för krångligt att betala avgiften, bara för att kunna vara med då och då i utbytet här.
 
Kan man inte tänka sig ett abonnemang i två steg? Ett gratis användarkonto för att kunna skriva på Anbytarforum, men med möjlighet att uppgradera mot en avgift för de som vill ta del av andra tjänster?