NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-11-19

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-11-19
Skrivet av: Per-Åke Borssén skrivet 2005-08-11, 13:28
Jag ger Anders R rätt, att primärt skall AF handla om släktforskning. Men den vänskapliga ton och sociala attityd som visats i KP önskade jag smittade av sig i debattinläggen i de seriösa diskussionerna. Därvidlag har Peter Funke absolut rätt: Är det kanske så att en och annan är så besjälad av att framhäva att man minsann sysslar med forskning att man inte klarar av tanken att andra ser på genealogin som en rolig hobby? Att bjuda på sig själv är en klyscha, men frågan är om det inte är just den konsten som fattas här ibland? T.o.m. den mest inbitne forskare skulle nog må bra av att borsta av sig arkivdammet för en stund och kosta på sig en klackspark...  
 
Att ta 'fikarast' med släktforskande vänner på datorn låter dock inte speciellt upplyftande som andningshål. Fikat dricks aldrig vid datorn hos mig, utan ansikte mot ansikte med vänner och bekanta kring köksbordet eller, som nu under sommaren, ute på terrassen eller på verandan. Gärna om tillfället är passande med vin eller grogg.
 
Mina 'mentala bensträckningar' vid datorn sker med besök på andra hemsidor och i e-mailutbyte med släkt och vänner. Vid de fysiskt nödvändiga bensträckningarna lämnar jag datorn och gör mig tillgänglig för familj och vänner.