NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-08-11

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-08-11
Skrivet av: Anders Ryberg skrivet 2005-08-11, 00:02
Jojje och Johan,
Kan bara instämma med Kenneth. Primära syftet med detta forum är väl släktforskning?
Om det sedan används till annat så är det väl vid sidan av släktforskningen, och om sidoaktiviteterna tar resurser från huvudaktiviteten är det väl i längden inte bra?
Jag bryr mig inte ett skvatt om att vissa diskuterar annat, men jag tycker inte om om det tar resurser från huvuddiskussionen. Jag bryr mig inte ett skvatt om det dansas på Släktforskardagarna, men om jag är ute och dansar i Göteborg den helgen kommer det att bli på andra ställen.
Sex och vin finns det för övrigt ett otal andra diskussionsforum som är mer inriktade på...
Jag betalar för ett forum med huvudinriktning släktforskning till en organisation som enligt sina stadgar ägnar sig åt släktforskning. Jag vill inte att mina pengar skall gå till att hålla ordning på vindiskussioner... Jag klarar alldeles utmärkt att ha diverse diskussioner om allt möjligt med andra släktforskare utan detta forum.
 
Mitt förslag från tidigare kvarstår: Kan inte någon, till exempel Jojje, som ju uppenbart har tid att skriva mycket om behovet av ett sådant forum, ta kontakt med tex Passagen och fråga om de kan inrätta och administrera ett separtat chattrum som nås via länk från Anbytarforum?
Det skulle knappast bli några problem att få en länk här sedan om Förbundet slapp administrera det hela....