NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-06-16

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-06-16
Skrivet av: Anders Berg skrivet 2005-06-16, 18:08
Det registret finns redan i och med att Rötters Vänners användarkonton finns. Förhoppningsvis är det  godkänt.  
 
Annars tycker jag att jag redan svarat på Håkans invändningar en gång tidigare, se äldre inlägg den 04 juni 2005 kl. 12.43 (http://forum.genealogi.se/index.php?topic=133418). Som Ingrid säger så kan man begära adress och telefonnummer vid registreringen, om man finner det lämpligt.  
 
Vad gäller hur mycket missbruk som kan förhindras så är väl nyckeln dels den tröskel som registrering innebär och dels att man vet vem man talar med. Jag vet t ex att Ingrid Wikberg (Inkan) skrivit hennes inlägg och inte någon som antingen heter samma sak, eller någon som bara kallar sig Ingrid Wikberg.  
 
Sedan om någon absolut vill kalla sig något annat även med användarkonto, så går det väl inte till 100% att förhindra. Det går väl inte ens med Rötters Vänner. Möjligen kan det ju finnas skäl för anonymitet i speciella fall. Huvudsaken är att användaren är unik och att inte missbruk av kontot sker.