NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-06-02

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-06-02
Skrivet av: Peter Funke (Aningen) skrivet 2005-06-01, 22:43
Anders, för min del är jag inte rätt man att ha tillsyn över chatten, eftersom jag faktiskt vid ett flertal tillfällen förgäves försökt att upprätta en dialog med flera av Förbundets representanter. Intresset kan väl betecknas som svalt, eftersom jag varken fått svar på mail eller i övrigt mött något intresse från samma personer för den lilla diskussionssida som jag startade för snart ett år sedan. Om någon tror att vi på den sidan ägnar oss enbart åt att byta kakrecept och andra trivialiteter så kan jag garantera att det inte är så! Jag har faktiskt läst mer givande släktforskningsinlägg där än på Anbytarforum, eftersom människor har delat med sig av sina egna släkthistorier och inte bara av (i andra sammanhang nödvändiga) kalla fakta...  
 
Men åter till detta Forum! Min uppfattning är att en intresserad värd skulle hinna med att ha koll på såväl en lättsammare avdelning som det förment kvalificerade området, om bara rätt förutsättningar skapades. Om man t.ex. utöver den på andra håll diskuterade rimliga avgiften lade på en femtilapp för dem som även vill ha tillgång till en släktchat/Fritt Forum kanske ingen behövde känna att chattarna tär på de gemensamma resurserna? Dessutom skulle ingen mot sin vilja behöva beblanda sig med pratkvarnarna om den delen försågs med en separat inloggning.
 
Det finns gott om kvalificerade datakunniga här som verkar ha bra uppslag om lämpliga program och lösningar, så jag tror att tveksamheten hos Förbundet att komma till skott beror på andra orsaker än brist på teknisk kompetens.