NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-06-02

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-06-02
Skrivet av: Ingrid Wikberg skrivet 2005-06-01, 22:37
Hej Sofia - även släktforskare diskuterar och eftersom du gick in under denna rubrik så var du väl nyfiken på diskussionen under ämnet Anbytarforum ?  
Är det så att du vill ställa en fråga som rör släktforskning - så får du svar -om det är en enkel fråga t ex vem som var någons föräldrar eller vart någon flyttat och dyl. Det brukar inte bli några längre diskussioner om detta. Så du kan lungt fortsätta ställa dina frågor!  
Under vissa rubriker blir det diskussioner av den enkla anledningen att folk har olika åsikter, kunskaper, uppfattningar eller vill veta mera i ett ämne. Är man inte intresserad så behöver man inte tycka till eller deltaga i fortsatt diskussion.  
Och det är väl här som i verkliga livet att ibland har debattlystna svårt att sluta prata.
Men det är inte kutym att man hamnar i såna här diskussioner -om det inte är så att man själv medvetet startar en..... Så du behöver inte vara rädd för att ställa frågor.
 
Fortsätt med din släktforskning och glöm inte att merparten av forskningen bedriver man  inte i Anbytarforumet utan i kyrkböcker, olika arkiv etc -det är det som är det spännande. Men ett svar här på en fråga om en totalt omöjlig släkting kan ge tusenfalt igen när man vet vart man ska leta! Själv fick jag kunskap om vart halva min släkt fanns genom ett enda enkelt svar här under en emigrantrubrik och det ledde till kontakt med min släkt som varit okänd i 100 år.
 
Lycka till Sofia!
Inkan