NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-06-02

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-06-02
Skrivet av: Anders Ryberg skrivet 2005-06-01, 20:17
Tycker att Leif har många bra id?er. Det skulle nog vara en god id? om en del organisatoriska diskussioner kunde föras på annat håll.  
Sedan så tycker jag att det skulle kunna vara en bra id? om man tog kontakt med Passagen eller någon liknande site och inledde ett litet samarbete så att de chattsugna fick en separat site med tillsyn från någon med vana. För problemet med chatter {är} att de behöver tillsyn, oavsett vad deltagarna tycker.
 
Vad det gäller användarkonton så tilltalas jag av id?en om så låg tröskel som möjligt. Jag tycker definitivt att konton skall uppmuntras, men vad det gäller obligatorium är jag inte säker. Med en ny version av Discus borde det nog gå att ha olika krav för olika avdelningar. En optimal variant, om det fanns resurser, vore att en moderator fick listor på alla inlägg av oregistrerade användare, och kunde kolla dem. Men tyvärr är det så att även vi med användarkonto kan skrriva mindre lämpliga saker, så helt enkelt är det inte. (Mn man skulle ju kunna ha en del användarkonton på övervakningslistan också.)