NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-06-02

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-06-02
Skrivet av: Ingegerd Johansson skrivet 2005-06-01, 17:23
I minnesanteckningarna från Rötterrådets möte i december 2004 ser jag att rådet vill att Anbytarforum ska vara så lättillgängligt som möjligt, utan krav på inloggning. Då blir det väl en logisk följd att avgift inte kan vara ett krav.  
 
Men kanske har det hänt (skrivits) saker de senaste månaderna, som visar att registrering, och därmed inloggning, behövs. Det inlägg under Genline-diskussionen (under falskt namn), som Anders Berg hänvisar till skulle i alla fall med säkerhet inte ha kunnat komma in om skribenten behövt ge sig till känna i egen hög person.
 
Betalningar från utlandet borde inte vara så svåra i dessa www-tider, som Leif skriver. Men när det rör sig om så litet belopp som 100 kronor per år, kanske bankkostnaden blir lika stor!  
 
För egen del skulle det vara helt OK med både obligatoriskt användarkonto och årsavgift, om jag på det sättet kan hjälpa till att hålla sådana anonyma inlägg borta, som är på fel sida om ett anständigt uppträdande gentemot andra skribenter på forumet.
 
Minnesanteckningarna från Rötterrådet fann jag under 'Hitta i Rötter' på startsidan (samma kolumn som 'Uppdaterat' fast lite längre ned på sidan).
 
Mvh
Ingegerd