NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-06-01

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-06-01
Skrivet av: Anders Ryberg skrivet 2005-05-31, 22:24
Jag ser ingen anledning att starta konkurrerande Anbytarforum, ej heller att ställa frågor på andra forum. Tvärtom ser jag att helst att så många frågor som möjligt ställs på samma ställe. Jag må ibland vara oenig på i vissa frågor med Släktforskarförbundets ledning, men i denna fråga är jag säker på att vi är 100 % eniga.
 
Jag är också säker på att vi är eniga om att en stor fördel med Anbytarforum är att det är strukturerat och lättöverblickat. Jag har tidvis försökt att följa diskussionerna på norska Digitalarkivet, men alltid givit upp på grund av den totala anarkin. Resedagböckerna tycks mig lika kaotiska, och därmed svåranvända.
 
Anbytarforum har idag lyckats etablera sig som ett forum där alla sorters släktforskare diskuterar alla aspekter av släktforskning. Jag har svårt att se hur man kan få en mer givande situation än denna. Därför rekomenderar jag alla som funderar på att sätta upp konkurerande forum att avstå, då alla skulle förlora på det.
 
Och jag tycker att det är en poäng att fortsätta med sådan programvara att man kan få med sig alla (nåja, nästan alla) tidigare diskussioner.
 
PS
Jag är själv förvisso inblandad i ett annat forum, där man kan kommentera publicerade artiklar. Dock står detta i instruktionerna: Rena släktforskningsfrågor ställs däremot inte här, utan dem hänvisar vi till Rötters Anbytarforum.
DS