NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-06-01

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-06-01
Skrivet av: Henrik Törnqvist skrivet 2005-05-29, 20:47
Kul att några fler hoppar in i diskussionen! :-]
 
Jag vill först och främst säga att jag tycker Anbytarforum redan nu är väldigt bra, men om det skall ske en förändring så skall det vara till det bättre! (det kanske alla ser som en självklarhet ?)
 
Jag vill också påpeka att det nödvändigtvis inte är dom gamla och kloka som bäst vet hur ett bra forum skall vara uppbyggt, vad det ska innehålla för funktioner, etc etc. Därför hoppas jag (kanske) kunna bidra med några bra id?er och synpunkter - därmed inte sagt att det jag tycker och tänker är bättre än det andra gör. Vill bara säga att man nog ska vara öppensinnad vid denna omstrukturering.
 
Några funktioner har ju redan tagits upp, t.ex att man får ett personligt konto som man loggar in med. Detta bidrar förmodligen till att man bl.a slipper anonyma människor som kanske bara är här för att förstöra.
 
Några brister och saker som jag saknar i Discus:
 
- Att nya inlägg syns direkt
- Avsaknaden av funktionen nya inlägg sen mitt senaste besök (kräver förmodligen inloggning)
- Signaturer (kräver inloggning)
- Avatarer (kräver inloggning)
- Att ämnen/rubriker inte listat i bokstavsordning (kanske beror på skapandedatum ?)
- Att senaste dygn är dom senaste 24 timmar och inte sen igår (ok, jag erkänner att det är mer logiskt med 24 timmar).
 
Sen vill jag även slå ett slag för oss nybörjare, även om jag aldrig har råkat ut för några påhopp eller dylikt så kan det säkert komma en del gliringar om att man försöker åka gräddfil på någon annans forskning och att man inte söker tillräckligt mycket. Kom istället med några uppmuntrande ord om HUR och VAR man kan finna svaren, för ibland händer det ju faktiskt att just den läroboken man införskaffat som nybörjare inte tar upp just den saken eller så är den inte aktuell längre (bara som ett exempel). Tänk nu på att vi alla har varit nybörjare någon gång.
 
Och låt oss nu i fortsättningen använda forumet till att byta anor och diskutera kring detta och låta sandlådefasonerna stanna där dom hör hemma (eller så får ni ta dom via email, fax, brev, telefon, etc etc)! :-]
 
Det var mina 5 cents för den här gången...