NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2006-12-19

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-12-19
Skrivet av: Peter Funke skrivet 2006-12-19, 13:01
Tord och Gunilla, när jag efter många års medlemsskap fick en påminnelse (faktiskt!) om att det var dags att betala mitt bidrag var jag inte hemma, så inbetalningen blev aldrig gjord. Det var i och för sig bra, eftersom jag länge tänkt hoppa av bidraget - inte för den ringa kostnaden, utan för att det till slut blivit en principsak. Till saken hör att jag inte ansåg mig som en självklar Rötters Vän längre p.g.a. upplevelsen att stämningen på forumet hade försämrats, vilket delvis också förklarar att jag alltmer sällan tittar in här. Jag tycker mig inte stå i skuld till Anbytarforum på något sätt (eller till dem som betalar men förespråkar att det skall vara gratis!), eftersom jag liksom många  av er andra förmodligen hjälpt till väl så mycket som jag bett andra om hjälp under årens lopp, och betalat min avgift fram till förra året.
 
Mats, visst betalar man för osedda varor! Om man jämför med TV-licensen så vet jag inte ju inte allt vad som komma skall under säsongen, men eftersom avgiften  är obligatorisk betalar jag ändå. Om Radiotjänst sagt att vill ni vara med i Public Service:s Vänner så betala gärna så tror jag inte så värst många betalat för sig, vilket i sin tur skulle genererat mindre kapital att göra något bra av.  
 
Jag håller med er som värnar om ett utrymme för nybörjare eller tillfälliga besökare bosatta utomlands. Det borde kunna gå att lösa en sådan sak både tekniskt och administrativt genom t.ex. tillfälliga användarkonton eller en fri ruta.