NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2006-12-19

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-12-19
Skrivet av: Gunilla Johansson skrivet 2006-12-19, 11:15
Peter och Erik,  
 
Var är Era användarkonton?
 
Det är inte hundralappen i sig som är mitt problem, det är principen. Jag betalar aldrig för ett forum (har iofs inte hittat något sådant heller), däremot kan jag betala, och även mer, om jag får valuta för pengarna. Men som jag ser det idag så vill jag inte tvingas vara vän för det jag får för pengarna. Har betalt frivilligt till nu.
 
Jag är med i andra låsta forum, dvs där användarkonto krävs, dock utan avgift. Där kan man även genomföra omröstningar i olika frågor. Visst det krävs moderatorer, hur ska man lösa det här? Genom att minska antalet besökare genom en obligatorisk avgift, så forumet blir mer lätthanterligt?
 
Det finns släktforskare/sökare i alla åldrar, för ungdomar som har liten eller ingen inkomst är 100 kr mycket pengar, även för andra människor kan denna 100 lapp vara alldeles för mycket, tex sjukpensionärer, ålderspensionärer osv. Sedan har vi våra utländska släktingar, där avgiften att skicka pengarna, vida överstiger 100 kr. Vem vill betala mer för att skicka hit pengarna än den summa de ska skicka?
 
Men styrelsen bör kanske ta en del av ansvaret för den dåliga ekonomin, än skicka ut det (indirekta) ansvaret på föreningarnas medlemmar (betalar idag två medlemsskap + RV).  
 
Styrelsen har fått massor av tips och välmenta råd, jag hoppas innerligt att de kan ta till sig dom, på annat sätt en att strypa antalet besökare till AF. Mitt råd är att ge ett forum till de som betalar, där lite mer komplicerade/avancerade frågor dryftas, dvs andra frågor än uppslagsfrågor och svar på CD-frågor. Jag tror att det kan gynna alla parter.  
 
Mvh
 
Gunilla