NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2006-12-19

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-12-19
Skrivet av: Johan Marklund skrivet 2006-12-19, 10:59
Lottie
Styrelseprotokoll är i de flesta organisationer hemliga (eller också är de skrivna för offentlighet och medvetet extremt kortfattade). Men det finns ändå massor med information på denna hemsida för de intresserade. Att beskylla Förbundsledningen för hemlighetsmakeri anser jag därför vara helt fel. Gå in på startsidan under huvudgrupp Riksförbundet, sedan rubrik Förbundsnytt. På denna sida finner du mängder av information i olika frågor. Den ekonomiska redovisningen (som jag tittat på) finns dels under Nyhetsbrev, underrubrik Angeläget och dels under rubriken Ekonomi.
 
Vad som finns att läsa på dessa sidor tillsammans med information som getts oss via andra vägar, och startat denna diskussion, visar alla fakta på ett mycket föredömligt sätt. Det finns absolut ingen anledning att klaga på denna redovisning i sig. Det enda klander jag möjligen kan ge, är att varför alla dessa offentliga uppgifter inte får diskuteras i detta forum, men någon gång har tydligen ett sådant beslut tagits. Detta beslut borde snarast upphävas. Styrelsen och förbundskansliet har ju ett ovanligt stort potentiellt bollplank att utnyttja, bara genom att smart använda eller söka olika erfarenheter från detta forums besökare! Det är obegripligt för mig varför man inte gör detta i större grad än nu. Jag kan hålla med om att vissa individer tycks driva sina egna privata frågeställningar här, men man behöver ju inte bemöta sådant man själv - rätt eller fel - anser vara dumheter.