NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2006-12-19

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-12-19
Skrivet av: Peter Funke skrivet 2006-12-19, 07:34
Jag har lite svårt att förstå varför en avgift på en hundralapp känns så svårsmält, när bara ett enda michofichelån kan kosta lika mycket, utan att det avskräcker från lån. Själv tycker jag att det är lite grann som med TV-licensen: ju fler som betalar, desto bättre program/produkt får man! Att sådana som nu är Röttervänner pläderar för avgiftsfrihet verkar antagligen avskräckande även för dem som funderat på att bidra med en slant till Rötters Vänner.
 
För övrigt funderar jag på över varför bidraget till Rötters Vänner är så låst till just hundralappen (även om det står gärna mer eller liknande på informationssidan)? Kanske de som tycker att hundra kronor känns oöverstigligt kan tänka sig att lägga en tjuga, medan andra är så måna om Anbytarforums överlevnad att de kan tänka sig att lägga mer? Däremot kunde man ju sätta gränsen för att ta del av de blygsamma fördelar man får för medlemsskapet till minst hundra kronor.  
 
Även om jag numera ytterst sporadiskt tittar in här kommer jag att med glädje att lägga den obligatoriska avgiften om/när så blir aktuellt, eftersom jag inte skulle vilja vara utan Anbytarforums faciliteter. Den risken verkar finnas nu, när stödet endast är frivilligt! Dessutom tror jag att det går att ställa större krav på produkten och dess ansvariga den dag man betalar för den (på annat sätt än passivt genom medlemsföreningarna).