NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2006-12-19

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-12-19
Skrivet av: Eva Dahlberg skrivet 2006-12-18, 21:00
Eivor, om jag inte skriver under med annat än mitt namn så skriver jag som privatperson (skriver jag som styrelserepresentant så framgår det alltså).  
 
Som privatperson gläder det mig att det finns engagemang, det får mig däremot mindre glad att se misstolkningar, misstroenden och negativa omdömen. Allt är inte spydighet och ironi, liksom skönhet ligger i betraktarens öga kanske annat också gör det? Ibland undrar jag faktiskt det när jag läser på Anbytarforum, det är inget personligt menat, om viljan att hitta något mellan raderna är drivkraften.
Det är en vital rörelse i engagemang här, men föreningarna ser ofta inte detta engagemang vid andra tillfällen. Det vore glädjande om man i valberedningsarbete eller årsmöten, motioner och liknande såg samma sak.  Jag ser det engagemanget till stor del hemma här och i många tidningar från andra föreningar, men jag ser också andra som får lägga ner tidningen och dra in på möten för att inga medlemmar kommer eller vill ta över.
 
Eivor, jag har varken som privatperson eller något annat skyllt på några medlemmar (om jag var inkluderad i ditt Ni), jag har inga synpunkter på dina inlägg.
 
Hälsningar,
Eva