NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-03-26

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-03-26
Skrivet av: Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter) skrivet 2005-02-23, 13:09
'Vi' skall se till att det kommer in något om detta i ordningreglerna..
 
Apropå ordningsreglerna så ser jag nu att det i slutet står något som jag hoppas ingen läser (för jag vill inte bli överhopad med brev :-) :
 
Allt innehåll i Anbytarforum skyddas av upphovsrättslagen och får inte mångfaldigas eller spridas utan tillstånd från den person som skrivit inlägget och från utgivaren Sveriges Släktforskarförbund. För att inga missförstånd ska uppstå bör alltid skriftliga tillstånd inhämtas. Sedvanlig citaträtt gäller däremot.
 
-Hur många skriver brev till förbundet eller den som gjort ett inlägg kring uppgifter man hittat tro..? Det blir nog inte många händer i luften som tur är.  
 Det går ju att tolka som att man förstås kan kopiera hela texter för eget bruk, men det är ju inte svårt att 'råka' skicka dem vidare rätt ordentligt numera..  
 
Svårt att leva som man lär är det även utan detta!
 
 - vill också under denna rubrik passa på att be om ursäkt för att det finns oerhört många som inte fått svar på frågor via mail i vinter; alltifrån enkla frågor om användarkonton & lösenord till mer komplicerade saker som önskemål om publicering av artiklar och annat.
 
Det som gäller konton/lösenord och liknande borde jag väl kunna lösa med en intesiv 'drive' om jag tar en 'veckas semester' (och jobbar svart) - men svårare frågor får läggas på hög numera tyvärr. Det är väl dags att få in fler assisterande redaktörer på Rötter sedan länge, men har man som jag lite svårt att delegera/bestämma så har man  
 
Jag får nog återkomma om detta sista på nytt. (Gäller förstås hela Rötter och inte bara Anbytarforum)
 
Skrivet innan Anders Rybergs inlägg