NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2004-08-18

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2004-08-18
Skrivet av: Anders Andersson skrivet 2004-08-18, 01:48
Rullstolen under Kontrollpanelen hade jag inte prövat förut, så nu gjorde jag det... Per har helt rätt; det blir fullständigt oläsligt! De blå hyperlänkarna är dock den enda text som alls syns mot svart botten; all övrig text är nämligen svart för mig. Därför är det knappast en lösning att undvika blå text, om alternativet är svart text på svart botten. Det är säkerligen en bugg någonstans, och eftersom vi inte vet exakt vilka uttryck den tar sig i varje situation kan den inte garanterat undvikas genom att vi förbjuder en eller flera färger; risken är stor att man bara gör saken värre för någon annan.
 
Jag föreslår att du testar tillgänglighetspanelen under inställningarna i Internet Explorer i stället, som Anna-Carin efterlyser. Det finns tre kryssrutor för att få webbläsaren att ignorera webbsidornas val av färger, typsnitt och typstorlekar. Kryssa i allihop, och välj sedan de färger och typsnitt du föredrar från de andra panelerna. Dessvärre har jag hittat buggar där också; jag lyckas exempelvis inte ändra bakgrundsfärg till något annat än Anbytarforums bländvita, men det kan jag leva med.
 
Jag känner inte att jag står på tillräckligt god fot med Microsoft för att det skall vara mödan värt för mig att skicka en felrapport dit, men om någon annan gör det hoppas jag få höra hur det gick!