NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2004-08-18

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2004-08-18
Skrivet av: Ann-Cathrin Gustafsson (Tina) skrivet 2004-07-02, 19:21
Jag brukar inte skriva några inlägg i infekterade debatter och jag tänker inte infektera de som redan finns ännu mer.
Men under denna diskussion vill jag ändå ge min syn på anbytarforum. Jag är en mycket färsk släktforskare, har endast hållit på i ca 2,5 år, och jag älskar det.
Anbytarforum upptäckte jag för kanske 1,5 år sen, jag vet inte exakt när, men i början gjorde jag mej inte hörd utan följde de debatter som fanns med stort intresse. Jag lärde mej jättemycket av alla kunniga och även mindre kunniga för deras frågor var (och är) liksom mina frågor också.
 
Sen blev det så att jag började prova att skriva lite frågor där jag själv kört fast.
Jag upptäckte genast att det fanns MASSOR av hjälpsamma och mycket kunniga människor härinne. En enorm tillgång för oss som inte forskat så länge eller kört fast nånstans. Jösses jag kunde inte ens läsa microkort i början, jag skrev brev och ringde runt till församlingar och arkiv och kom på så sätt framåt i min forskning. Det kostar ju en del när man anlitar arkiven på det viset men jag hade inget alternativ just då.
 
Sen när jag lärde mej att hantera och läsa korten blev det ju faktiskt mycket roligare att forska, spänningsfaktorn ökade ju en hel del.
Att ibland få göra någon glad genom att hjälpa till önskar jag att jag kunde göra lite oftare men jag har inte tillräckligt med kött på benen för det än.
 
För mej är anbytarforum en mycket stor tillgång och glädjekälla, jag är inne flera gånger om dagen bara för att kanske kanske får man lära sej nåt nytt eller så har någon hittat just det där svaret som man behövde för att komma vidare.
 
Jag önskar att alla som känner sig aggressiva och grälsjuka kunde skaffa sej en boxningssäck att gå lös på innan dom loggade in.  
 
Trevlig semester Peter
 
Vänligen Ann-Cathrin