NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2004-08-18

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2004-08-18
Skrivet av: Bernt Bergkvist (Swetrot) skrivet 2004-07-02, 11:11
Måtte det svenska sommarvädret snart bli lite bättre, och måtte också alla som behöver snart få lite välbehövlig semester, så att grinighetsfaktorn går ned en del.
 
Men, för att påbörja en diskussion om Anbytarfoum, jag tror att Peter behöver lite hjälp. Den bästa hjälpen han kan få ögonblickligen är att vi som har lite innanför vårt pannben slutar att vara så grälsjuka. Ta urladdningarna i mail istället om ni måste, men fundera över om ni verkligen måste. Finns det inget viktigare att använda ert liv till?
 
På sikt behöver det finnas fler som hjälper till att flytta runt diskussioner till rätt ställe. Anbytarforum har svällt till en storlek som göra det svårt att få grepp om allt. (Exempelvis kan en och samma person utan problem diskuteras under både Discussions in English, Landskap eller Släkter beroende på vem och hur frågan ställts). Jag hoppas därför att så snart som Tf försvunnit före redaktör ovanför Peters namn i vänstra spalten, att man börjar fundera över en ny variant på Anbytarvärd.  
 
Kanske i form av att det delas upp på många fler områden. Jag kan tänka mig att en, eller rent av 2-3 personer tar över värdskapet för ett landskap eller en region där så är befogat. Eller om man tar ansvaret för någon av släktavdelningarna, kändisarna, emigranterna, bildfrågor eller vad det nu månne vara. Huvudsaken är dock att man delar upp det till områden stora nog att ha kontroll på, utan att man för den delen jobbar ens i närheten av heltid med det.
 
Jag tror det finns tillräckligt med människor som kan ställa upp, och jag tror att det är bra att man får en stor referensgrupp så att man inte är ensam om att ta beslut över hur tonen skall sättas och hur användare skall behandlas.  
 
Det var mina 5 cent
 
Bernt Bergkvist